Warning: Uninitialized string offset 0 in /disk_1/www/cz/admag/www/wp-includes/rest-api/endpoints/class-wp-rest-global-styles-controller.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /disk_1/www/cz/admag/www/wp-includes/rest-api/endpoints/class-wp-rest-global-styles-controller.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /disk_1/www/cz/admag/www/wp-includes/rest-api/endpoints/class-wp-rest-menus-controller.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /disk_1/www/cz/admag/www/wp-includes/rest-api/endpoints/class-wp-rest-menus-controller.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /disk_1/www/cz/admag/www/wp-includes/blocks/search.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /disk_1/www/cz/admag/www/wp-includes/blocks/search.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /disk_1/www/cz/admag/www/wp-includes/widgets/class-wp-widget-custom-html.php on line 1

Warning: Uninitialized string offset 0 in /disk_1/www/cz/admag/www/wp-includes/widgets/class-wp-widget-custom-html.php on line 1
Ďalšia konkurencia na železniciach: České Pendolino chce jazdiť do Košíc | AD magazín
- Komerční sdělení -finance
DomůZajímavostíĎalšia konkurencia na železniciach: České Pendolino chce jazdiť do Košíc

Ďalšia konkurencia na železniciach: České Pendolino chce jazdiť do Košíc

České dráhy chtějí posílit svoji dopravu na Slovensko. Od prosince plánují provozovat denní linku SC Pendolino do Košic.
České dráhy o tom dnes informovaly prostřednictvím sociální sítě. Linku chtějí mít v provozu již od prosince letošního roku. Podrobnosti zatím neuvedly.

Mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský pro Aktuality.sk potvrdil, že momentálně o provozu Pendolina jednají se Železniční společností Slovensko. Testovací jízdu by chtěli provést už v září.

„Možnost nasazení rychlovlaku Pendolino na Slovensko je tak další z možností, jak společně zlepšit kvalitu služeb pro naše občany při cestování mezi Českou republikou a Slovenskem a jak podpořit vzájemnou obchodní a turistickou výměnu,“ uvedl Šťáhlavský.

Konkrétnější informace o provozu těchto vlaků však vzhledem k probíhajícím jednáním neposkytl.

Pendolino momentálně jezdí napříč Českou republikou z Františkových Lázní přes Prahu do Bohumína. Nejnovější by však mělo směřovat až na východ Slovenska.

Jedná se o komfortní vlaky, které nabízejí:

rychlé spojení mezi jednotlivými městy,
moderní velkoprostorové vozy 1. a 2. třídy,
aktivní systém naklápění vozů,
tichou jízdu,
internet zdarma,
klimatizaci,
polohovatelná sedadla,
individuální osvětlení,
elektricky stahovatelné rolety,
prostor pro větší zavazadla,
prostor pro kola a kočárky,
možnost rezervace sedadel,
WC s uzavřeným systémem,
přebalovací pult,
elektrické zásuvky 230 V,
restaurační vůz,
občerstvení v minibaru s donáškou na místo,
denní tisk zdarma,
nadstandardní péče o cestující,
tichý oddíl ve 2. třídě,
místa pro cestující s dětmi,
místa pro cestující na vozíku.
Poučila je konkurence
České dráhy se tak chtějí poučit od své konkurence – soukromých přepravců RegioJet a Leo Express. Inspiraci při zkvalitňování služeb hledají iu německých Deutsche Bahn, píše server iHned.cz.

Právě společnost Leo Express se v letošním roce dohodla se Železniční společností Slovensko na provozování vlaků na trase Košice-Praha.

\“Na základě našich průzkumů na této trase se pohybuje více než půl milionu cestujících ročně, a přitom nabídka vlakového spojení, jeho rychlost a především úroveň služeb je velmi slabá,\“ uvedl šéf Leo Express Leoš Novotný.

Zdá se však, že s příchodem Pendolina konkurence v kvalitě služeb na této trati naroste. Šéf Českých drah přiznává, že soukromí přepravci dělají spoustu věcí dobře a jsou pro ně inspirací.

Pendolino jsme už zažili
Není to poprvé, co bude Pendolino jezdit po Slovensku. Soupravy těchto vlaků jezdily od roku 2006 na trase Praha – Bratislava. Později jezdili i na trase Praha – Ostrava – Žilina. Všechny Pendolina však ze slovenských železnic stáhly České dráhy v roce 2011.

Nasazením nové linky se tak na Slovensko opět vrátí.

zeny

Mohlo by Vás zajímat

PR článek